Drobečková navigace

Úvod > Základní škola > Aktuality ZŠ > Škola v přírodě Heroltice 5. – 7. května: Hledání pokladu rytíře Dobromila

Škola v přírodě Heroltice 5. – 7. května: Hledání pokladu rytíře Dobromila



Datum konání:
5.5.2025
Datum ukončení:
7.5.2025

Žáci 2. a 5. třídy se během školy v přírodě proměnili v odvážné badatele, kteří se vydali po stopách dávno ztraceného pokladu rytíře Dobromila – čekala je výprava plná šifer, tajemných zpráv a zkoušek odvahy.

Na jejich cestě za pokladem je provázela bílá paní Jasmína, která jim v průběhu dne i noci posílala dopisy a vzkazy s úkoly, za které dostávali souřadnice mapy.

Každý den přinesl nové výzvy – přírodovědné a badatelské úkoly, které prověřily nejen znalosti, ale i spolupráci a všímavost. První den započal vyluštěním tajné zprávy „laskavost je cesta k opravdovému přátelství“ a nalezením pergamenu s pověstí ztraceného pokladu. Poté si během procházky zahráli na Stromové chmatáky, aby zjistili stáří lesa a nacházeli přírodniny dle počátečního písmene tak, aby vyplnili Alpha box. Večer si děti zašly na „mini rande“, kde o sobě navzájem zjišťovaly svá oblíbená jídla, co by dělaly s kouzelnou hůlkou nebo jaká pravidla by ve škole zrušily. Nakonec si užily bazén a vířivku. Ve druhém dni žáci zkoumali barviva v rostlinách pomocí pokusu s chlorofylem, tvořením květinové palety, frotáže a hledali rovnováhu přírody pomocí osy souměrnosti. Odpoledne si třídy zahrály vlajkovanou, při které si otestovaly nejen své fyzické dovednosti, ale tak domluvu strategie a spolupráci. Vyrobily si malý atlas hmyzu, pozorovaly přírodu pomocí mikroskopů a lup a nakonec si vytvořily vlastní sklenici hmyzích živočichů z otisků prstů.

Vyvrcholením byla večerní stezka odvahy, kde děti musely zašifrovat své jméno, plnit úkoly z nahrávek a přinést Jasmíně dary, aby získaly poslední indicie.

I přesto na mapě zbývalo mnoho neprobádaných míst.

Až poslední den přinesl nečekaný zvrat – děti objevily dopis od samotného rytíře Dobromila. Poděkoval jim za to, že mu svým chováním dokázaly, že dobro mezi lidmi stále existuje. A tak jim zanechal poslední stopy, díky nimž vystopovaly klíč a dostaly se ke skutečnému pokladu.

Uvnitř je čekalo překvapení – žádné zlato, ale zpráva:
„Ne ve zlatě, ale v přátelství se nachází pravý poklad – věčný a nedotknutelný.“

Děti si odvezly nejen zážitky, ale i důležité poznání – že to nejcennější, co na cestě získaly, byla vzájemná spolupráce, přátelství a odvaha.

A jak školu v přírodě zhodnotily děti?

Jaký je tvůj nejhezčí zážitek?

„Když jsme byli v bazéně, stezka, no prostě to byla bomba.“

„Nejvíc se mi líbila stezka odvahy, mini rande, bazén s vířivkou a vlajkovaná. Hodně mi chutnali obědy, jinak se mi všechno líbilo a bavilo mě to.“

„Bojovka a hledání pokladu.“

„Chytání hmyzu, stezka a tvoření atlasu.“

Co nového jsi se naučil/a?

„Vlajkovaná, zajímavosti z keřů, týmová spolupráce.“

„Že je nejlepší poklad přátelství.“

„Broučky, vlajkovaná, květiny, nebát se, pravdomluvnost.“

„O hmyzu.“

Co bys vzkázal/a rytíři Dobromilovi a bílé paní Jasmíně?

„Milá Jasmíno, moc ti děkuji, že jsi nás provázela. Taky jsem si uvědomila, že přátelství je to nejcennější, co mám.“

„Děkuji moc vám oboum, bylo to super. Milá Jasmíno, když jsme šli stezku, tak jsem se bál. Jestli žijete, tak vás chci vidět.“

„Byl to dobrý poklad a máte pravdu, zlato není důležitější než přátelství.“

„Jste nej a děkujeme za dopisy.“

„Děkuji za to, že sem se tu nenudila. A řešila zkoušky. Je fajn, že jste spolu.“