Logo základní školy Třebařov

baner-580x74

Vzdělávací materiály – stránky byly spolufinancovány Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky

„Komplexní řešení environmentální výchovy, vzdělávání a osvěty v ZŠ Třebařov“ 

Registrační číslo: CZ.1.07/1.1.03/03.0050


Ekologický pobyt – RYCHTA KRÁSENSKO

Ve dnech 9. – 10. 5. 2013 se zúčastnilo 20 žáků (16 z 9. třídy, 1 z 8. třídy, 3 ze 7. třídy) s paní učitelkou Šrolovou ekologického pobytu v RYCHTĚ KRÁSENSKO. Ta se nachází v pěkném prostředí nedaleko Moravského krasu. Program se jmenoval PŘÍRODA NAOSTRO a skládal se ze dvou celodenních aktivit – Arboretum a Den s mokřadem.

rychta-1 Ve čtvrtek navštívili žáci arboretum ve Křtinách, kde byli rozděleni do 4členných skupin a nejprve samostatně 1,45 hod. plnili několik úkolů. Ty se jim později hodily při zpracování návrhu vlastního arboreta, které mělo být vybudováno v městské zástavbě. Při závěrečné prezentaci se hodnotilo: grafické zpracování, loga, slogany, vlastní básně, ekonomické zdůvodnění, netradiční akce při otevření a především druhy a počet rostlin, koutky pro děti a další prvky, které se objevily ve vlastním návrhu arboreta.

rychta-2 Večer byl ještě připraven program Dotekem k poznání, kdy se žáci seznámili se zvířecím osazenstvem rychty – gekončíky, chameleonem, šváby, vodní želvou, hadem korálkou jménem Kleopatra,… a to nejen teoreticky, ale někteří, zvláště ti odvážnější, si je vzali do ruky a nechali lézt po těle.

rychta-3 Chvilky volna byly vyplněny např. sportovními aktivitami, zejména fotbalem na přilehlém hřišti a ping pongem ve společenské místnosti Při zapadajícím slunci se vydala ještě početná skupina s paní učitelkou na procházku Krásenskem.

rychta-4 Páteční dopoledne bylo opět vyplněno skupinovou prací, kdy se žáci „vzdělávali“ a získávali odbornost z oblasti mokřadů. Po splnění úkolů na 7 stanovištích se mohli stát od bakalářů, přes docenty až profesory. Poté následoval 2 hodinový výzkum v terénu. U cca 200 metrů vzdáleného rybníčka se měřilo pH, teplota vody, množství kyslíku a další hodnoty. Zajímavou aktivitou bylo lovení živočichů – buď ze břehu, nebo ve speciálních nepromokavých oblecích přímo ve vodě.

rychta-5Po obědě se všechny dosud získané informace využily při vytvoření plakátu. Ten měl obsahovat klady, ale i případné zápory mokřadů a zdůvodnění, zda mokřad zachovat, nebo na jeho místě vytvořit golfové hřiště. Vše bylo doplněno i výtvarně. Při závěrečné prezentaci se ukázalo, že všechny skupiny byly pro zachování mokřadů.

V pozdních odpoledních hodinách se žáci vydali směrem do Třebařova. Nutno podotknout, že dost unaveni a to nejen z celého programu, ale především z náročné, skoro probdělé noci.

Připravila: p. uč. Barbora Šrolová

(přečteno: 632x)
Design by: P. Újezdský UJOSOFT (bobobubo) © 08/2015       Stránky běží na RS 2013–01–16